неділя, 26 квітня 2015 р.
Псевдобульбарная дизартрия | Деткіной
Питання логопеда: Дизартрия - це складне мовної порушення, обумовлене ураженням рухів мовної мускулатури. При дизартрії патологічні зміни зводяться до пошкоджень кори головного мозку в передньому відділі прецентральной (пренатальної) звивини, порушення пірамідних шляхів і екстрапірамідної системи; порушення так само відзначаються в лобно-мозочкової системі, мозочка і ядер черепно-мозкових нервів. Залежно від осередку ураження головного мозку розрізняють кілька форм дизартрії, одна з них псевдобульбарная. При цій формі дизартрії відбувається порушення в підкірково-ядерних шляхах черепно-мозкових нервів. Причини: шкідливості пренатального періоду, тобто. е. під час вагітності (хвороби матері, несумісність по крові); шкідливості натальному періоду, тобто. е. під час пологів (кисневе голодування, родові травми, стимуляція); шкідливості постнатального періоду, тобто. е. після народження (енцефалопатія, опухали, хвороби мозку, різні крововиливи). Структура дефекту: 1. Порушена мовна моторика: порушена амплітуда рухів, а саме руху неповні, обмежені або неможливі; порушена динамічна організація мови, т. е. руху уповільнені, тонус м'язів може змінюватися (то підвищений, то знижений), швидкість мовлення порушена, все це веде до порушення чіткості мови, у таких дітей мова змазана. підвищена виснаженість артикуляційних рухів, т. е. руху неповні і неточні, тому кожна артикуляционная поза виконується кілька разів. порушення м'язового тонусу в артикуляційної мускулатурі, а це веде завжди до порушення звуковимови. У дітей з ПБД найбільш потерпають переднеязичниє звуки (т, д, ч, з, р, н, л), в поєднанні з спотворенням інших груп звуків. у дітей виникають мимовільні рухи, які бувають 3х видів: гіперкінези - це автоматичні насильницькі руху, внаслідок мимовільного скорочення м'язів, які спостерігаються як в русі, так і в спокої; тремор - це дрібні ритмічні посмикування, які зустрічаються в різних частинах тіла (голова, кінцівки, мову і т. д.); синкинезии - це додаткові руху, мимоволі приєднуються до проізвольним.2. Порушення загальної моторики: підвищення тонусу м'язів всього тіла призводить до гіперкінезом; порушення координації руху (ці діти моторно дуже не вправно, пізно починають ходити, скакати і т. д.) Рекомендується проведення загального масажу, ЛФК, логоритміки, ритміки. Порушення лицьової моторики (мускулатури): рухи верхньої частини обличчя утруднені, в нижній частині зазначається згладженість носо-губних складок. Як вторинне порушення спостерігається порушення відчуттів від рухів органів артикуляції. У дітей з ПБД відзначено порушення мовного дихання: знижена життєва ємкість легенів (не можуть видихнути певну кількість повітря); слабка сила видиху; підвищення тонусу м'язів грудної клітки; значне вкорочення видиху; саливация (підвищена слинотеча або ж слина скупчується в куточках рота). Така форма дизартрії може поєднуватися з порушенням зорового сприйняття, а так само з порушенням просторової координації. Логопедична робота з дизартриками будь-якій її форми повинна вестися ТІЛЬКИ КОМПЛЕКСНО: т. Е. Паралельно з медикаментозним і фізіотерапевтичним лікуванням. Физиолечение: игло-рефлексотерапія, парафінові аппликации,электрофорез,амплипульс,магнит,кварц+массаж і ЛФК. Логопедична робота передбачає: систему прийомів по загальному розслабленню, корекція загальної, дрібної і мовної моторики, робота з розвитку мімічної мускулатури, робота з формування фонематичної сторони мови, робота з розвитку лексико-граматики. Повторюся, логопедична робота повинна вестися на основі медикаментозного лікування, яке призначає тільки невропатолог. При дизартрії одного читання книг і ігор з пальчиками мало. Необхідно підстьобнути роботу головного мозку, а це під силу тільки лікарських препаратів. Але не варто покладатися лише на них, т. К. Паралельно треба вести роботу по загальному розслабленню мускулатури мімічної (артикуляційна гімнастика, зондський масаж, точковий масаж лицьової мускулатури), а так само тіла і кінцівок (звичайний гімнастичний масаж, розслабляючий масаж, ЛФК, логоритміка - координація рухів). Обов'язкове робота по боротьбі з саливацией (навчання жуванню з закинутою головою, ковтання слини з одночасним жуванням, ковтання з поступовим виконанням певних артикуляційних рухів, з поступовим переходом до вимови спочатку складів, потім слів, далі окремих речень). Лікування невропатолога має бути спрямоване на нормалізацію м'язового тонусу, на нормалізацію провідності імпульсів у нервових волокнах, на поліпшення стану ЦНС, на поліпшення і нормалізацію діяльності кори головного мозку. Це не рекомендоване мною лікування для всіх дітей дизартриков, лікування для Вашої дитини призначає тільки лікар-невропатолог, що спостерігає его !!! Самолікування небезпечно для здоров'я Вашої дитини !!! Приблизний зміст лікування: парафінові аплікації на комірцеву і подбородочную частина з курсом 10 сеансів, електрофорез з 1% им розчином еофеліна на шийний відділ, судинні засоби, а так само ліки для поліпшення памятівітамінотерапія, басейн, масаж. Курс лікування у невропатолога становить 1 місяць. Потім 2-3 місяці відпочинок і проведення другого курсу: препарати з елементами ноотропной активності, вітаміни групи В, фізіопроцедури, водолікування, ліки для зняття спазмів, Підсумком роботи першого етапу буде: поліпшення рухової можливості органів артикуляційного апарату, поліпшення (зростає) зоровий контроль за здійсненням артикуляційних рухів, поліпшень тактильного контролю, поліпшення фонематичного слуху. ANNA
Підписатися на:
Дописати коментарі (Atom)
Немає коментарів:
Дописати коментар